De psychologie van communicatie

van intentie naar effect
€ 32,50
Taal: Nederlands
Op voorraad
  • Op werkdagen voor 22:00 uur besteld, 1 tot 2 werkdagen levertijd

Omschrijving

Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën.
Voor effectieve communicatie is het van belang dat niet de intentie van de zender centraal staat, maar de leefwereld van de ontvanger. Wanneer je de leefwereld van de ontvanger centraal zet, is de kans op effectieve communicatie het grootst. 'De Psychologie van Communicatie'reikt handvatten aan om de psychologische opstelling van de zender (grondhouding) en de ontvanger (leefwereld) te analyseren. De effect-bevorderende factoren, die voortkomen uit onder andere filosofie, neurowetenschappen, psychologie en sociobiologie vergroten het raamwerk van de situatie en de interventiemogelijkheden. Dit leidt tot nieuwe uitgangspunten voor effectieve communicatiestrategieën. Inspirerend en praktisch tegelijk.

Specificaties

Uitgever:
Academie voor gedragsverandering
Taal:
Nederlands
Boekvorm:
Hardback
Druk:
1
Aantal pagina's:
228
Verschijningsdatum:
12-02-2018
ISBN:
9789082402414
EAN:
9789082402414
Artikelnummer:
9789082402414