FAQ

Veelgestelde vragen

Over OnsMagazijn.nl


OnsMagazijn.nl is een samenwerking van lokale winkeliers. Wij bieden een online assortiment met alledaagse producten, waarvoor je nu altijd - op elk moment van de dag - bij ons terecht kunt. Bezorgen doen we namelijk in heel Nederland. Plaats je bestelling online, en je draagt automatisch bij aan jouw lokale economie. De aangesloten winkelier bij jou in de buurt ontvangt namelijk een deel van order. Wij en deze aangesloten winkeliers zijn klaar voor de toekomst!

OnsMagazijn.nl is uniek in haar soort. Er is namelijk geen enkele andere webshop die de lokale winkelier steunt en hen een platform biedt. Echter zijn er nog meer unieke voordelen, namelijk:

  • Geen verzendkosten bij het afhalen bij de lokale winkelier
  • De keuze bij welke locatie je jouw pakket wilt afhalen
  • Meerdere betalingsopties
  • Goede retouropties
  • Met jouw order steun je jouw lokale economie

Jazeker, OnsMagazijn.nl steunt Stichting Hulphond. Wij vinden het een prachtig initiatief; het feit dat honden de mens zo goed kunnen helpen is een geweldig fenomeen. Door middel van de verkoop van de Flip Jr. sleutelhanger steunen wij dit goede doel. Hierbij gaat namelijk de volledige opbrengst naar Stichting Hulphond.

Wij staan altijd open voor nieuwe initiatieven. Wil je hier eens met ons over sparren? Bel dan naar 0252-349954 of e-mail naar klantenservice@onsmagazijn.nl.

Ruilen & Retourneren


Het kan helaas gebeuren dat je een product wilt retourneren. Wij zouden graag willen weten waarom je niet tevreden was. Voor meer informatie over een retourzending kun je terecht op de pagina Retourneren.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat OnsMagazijn.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen. Vraag daarom op het PostNL Postkantoor altijd om een traceercode en bewaar deze goed. De voorwaarden zijn als volgt:

  • Retourneer binnen 14 dagen na levering, dan wel binnen 14 dagen na herroeping.
  • Retourneer het artikel compleet en -voor zover redelijkerwijs mogelijk- in de originele verpakking.
  • Wij vragen u om de pakbon of een (kopie) van de factuur mee te sturen in de verpakking. Voor artikelen die gedragen of gebruikt zijn, mogen wij waardevermindering tot 100% in rekening brengen. Retourneer je artikelen gratis via PostNL als je gebruik maakt van ons retourlabel welke hier op te vragen is, of via één van onze winkels. Doe je dit niet, dan zijn de kosten voor retourneren voor eigen rekening.

Die zijn er niet. Fijn he?! Er worden geen retourkosten in rekening gebracht, mits gebruik wordt gemaakt van bijgevoegd retourlabel.

Wat jammer dat jouw gekochte product niet naar wens was. Je hebt je bestelling 14 dagen op zicht. Als je een artikel wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, neem dan contact op met een van onze aangesloten winkels. Ook kun je een online aankoop retourneren en eventueel ruilen bij elke aangesloten winkel in Nederland. Het lijkt vanzelfsprekend, maar vergeet niet je leverbon mee te nemen en zorg ervoor dat het artikel in goede staat verkeerd. 

Bestellen


Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst, zul je een bevestigingsmail ontvangen. Hierin staan alle details omtrent jouw bestelling. Ook zullen wij je per mail op de hoogte houden; zo voorkomen we dat je te lang smachtend voor het raam hoeft te staan en weet je precies wanneer je jouw pakketje kunt verwachten.

De prijzen die worden weergegeven op het moment van je bestelling, zijn ook de prijzen die je betaalt. De prijs die je ziet is de prijs die je betaalt. Eventuele wijzigingen in de prijs na je bestelling hebben geen invloed op het factuurbedrag.

Oei, dat is geen goed teken. Wij willen natuurlijk dat jij jouw bestelling in goede orde ontvangt. Neem contact met ons op via 0252-349954 of e-mail naar klantenservice@onsmagazijn.nl. Wij zullen dit probleem zo snel mogelijk voor je oplossen.  

Betalen


OnsMagazijn.nl hanteert geen minimum bestedingsbedrag.

Betalen bij OnsMagazijn.nl gaat gemakkelijk en er wordt geen bestellimiet bij ons gerekend. Alleen bestellingen die via Klarna lopen kennen een limiet van € 1.000,-,-.

Ja, er kunnen prijsverschillen zijn tussen het assortiment van de winkel en het assortiment op OnsMagazijn.nl. Echter zorgen wij er altijd voor dat de prijzen competitief zijn. Ook geldt er een wet op de vaste boekenprijs. Dit betekent dat alle boeken in Nederland één vastgestelde, landelijke prijs hebben. Zo ben je verzekerd van de laagste prijs én help je de aangesloten, lokale winkelier bij jou in de buurt.

Wij hebben de volgende betaalmogelijkheden voor je beschikbaar gesteld, namelijk:

  • Contant in de winkels
  • PIN in de winkels
  • Ideal
  • Apple Pay
  • Klarna
  • Mastercard
  • Visa
  • Maestro
  • Paypal

iDEAL is een online betalingsdienst. Je kunt hiermee in een vertrouwde betaalomgeving, met je eigen bank, de betaling afhandelen. iDEAL is veilig, gemakkelijk en jij houdt zelf het zicht op jouw saldo. Via de mobiel bankieren app of via de internetbankierenomgeving van jouw bank wordt de betaling verwerkt. Nadat je je bank hebt geselecteerd, wordt je online doorgestuurd naar de login pagina van de bank en kun je de betaling afronden.

Ja, alle vermelde prijzen op de website zijn incl. BTW. .

Terugbetaling


Na het  retourneren wordt het betaalde bedrag uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald nadat je ons op de hoogte hebt gesteld van je herroeping. De uitbetaling gaat via de wijze waarop je hebt betaald. Eventuele verzendkosten worden ook aan je terugbetaald.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Ben je nou niet tevreden of is er iets mis met het gekochte product, schroom dan niet om contact met ons op te nemen via de klantenservice (0252-349954), of mail naar klantenservice@onsmagazijn.nl.

Die zijn er niet. Fijn he?! Er worden geen retourkosten in rekening gebracht, mits gebruik wordt gemaakt van bijgevoegd retourlabel.

Wat jammer dat jouw gekochte product niet naar wens was. Je hebt je bestelling 14 dagen op zicht. Als je een artikel wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, neem dan contact op met een van onze aangesloten winkels. Ook kun je een online aankoop retourneren en eventueel ruilen bij elke aangesloten winkel in Nederland. Het lijkt vanzelfsprekend, maar vergeet niet je leverbon mee te nemen en zorg ervoor dat het artikel in goede staat verkeerd. 

Producten & Voorraad


Je kunt een artikel het makkelijkst vinden via de zoekfunctie van onze webshop. Tevens kun je ook via de categorieën optie aanklikken waar je naar opzoek bent om zo een breder zoekresultaat te krijgen. Kun je een artikel niet vinden of heb je ideeën en\of suggesties voor ons assortiment? Laat dit dan aan ons weten door te bellen naar de klantenservice (0252-349954), of mail naar klantenservice@onsmagazijn.nl

Het niet haalbaar voor jouw lokale winkelier om meer dan duizenden producten in de fysieke winkel te hebben. Juist daarom schiet OnsMagazijn.nl te hulp met dé unieke oplossing: een ruimer product assortiment voor jou om  uit te kiezen met een beschikbaarheid van 24 uur per dag, elke dag van de week. Door middel van onze webshop beschikt jouw lokale winkelier hierdoor over een veel ruimer assortiment om aan al je wensen te voldoen. Wij hebben geen inzicht in het assortiment en de actuele voorraad van de aangesloten winkeliers. Maar als je een bestelling plaats bij OnsMagazijn.nl, dan kun je deze altijd kosteloos afhalen bij jouw lokale aangesloten winkelier.

Nee, het is helaas niet mogelijk om op de webshop te kijken in welke winkel het artikel op voorraad is. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat jouw gewilde product op voorraad is, bestel het dan nu via OnsMagazijn.nl en laat het kosteloos afleveren bij jouw lokale winkelier.

Account


Ja, het is zeker mogelijk om via OnsMagazijn.nl te bestellen zonder een account aan te maken. Dit gebeurt dan via een gastaccount. Weet echter wel dat de kans dan groot is dat je leuke extraatjes mist. Denk hierbij aan gemakkelijker en sneller bestellen door middel van personalia herkenning, acties en natuurlijk kortingscodes.

Natuurlijk is het mogelijk zonder account te bestellen. Hoe fijn is het echter dat je automatisch gebruik kunt maken van de onderstaande voordelen wanneer je je aanmeldt? Tegenwoordig draait alles om online zijn en zien we de ene afleiding na de ander. Hoe sneller en makkelijker, hoe beter. OnsMagazijn.nl begrijpt dit helemaal. De voordelen van een account zijn onder andere:

  • Het gebruik kunnen maken van een ander afleveradres
  • Een verkort inlogproces bij jouw volgende bestellingen
  • Een overzicht van je reeds geplaatste bestellingen op jouw account met de status van de leveringen en de betalingen
  • De mogelijkheid om een favorietenlijst te maken en deze op te slaan

Heel simpel: zie rechtsboven de optie ‘Inloggen’, klik erop en log in via ‘Mijn Account’. Ben je nog niet geregistreerd? Doe dit dan via ‘Registreren’ en maak jouw account aan en ervaar de gemakken.

Het overkomt ons allemaal wel eens: je bent je wachtwoord vergeten. Vervelend! Als je je wachtwoord bent vergeten en je wel een bestelling wilt plaatsen of je wilt aanmelden, klik dan bij je inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’. Vervolgens kun je je e-mailadres opgeven waarmee je bent geregistreerd bij OnsMagazijn.nl. Er zal dan een e-mail gestuurd worden met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Niets wat jij niet wilt. OnsMagazijn.nl neemt jouw privacy zeer serieus. Alle informatie die wij van jou verzamelen wordt strikt vertrouwelijk behandeld en niet doorgegeven aan derden.

Natuurlijk. Er is altijd de mogelijkheid om je persoonlijke gegevens van je account te wijzigen. Dit kun je doen via ‘Mijn account’. Of het nou gaat om je adres, e-mail of telefoonnummer, het kan allemaal.

Wil je altijd op de hoogte zijn van aanbiedingen, trends en nieuwe collecties? Leuk! Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Onderaan de pagina kun je je e-mailadres invullen en je vervolgens middels de aanmeldknop inschrijven voor de nieuwsbrief.

Wij zouden het heel jammer vinden als je je uitschrijft voor onze nieuwsbrief. OnsMagazijn.nl stelt het namelijk erg op prijs dat je in het verleden de keuze hebt gemaakt om ons te volgen. Als je het zeker weet dat je geen gebruik meer maken van de OnsMagazijn.nl nieuwsbrief, dan kun je je uitschrijven via ‘Mijn account’. Wij zouden het op prijs stellen te weten waarom je dit wilt doen. Dan nemen wij jouw feedback mee.

Verzending & Bezorging


Al onze bestellingen worden verzonden vanaf ons centrale magazijn. Na deze overhandiging draagt PostNL bij aan de goede aflevering van jouw pakketje. Niet tevreden? Dan horen wij dat graag.

Wij bezorgen jouw pakket gratis bij jouw lokale winkelier. Daarnaast ontvang je jouw bestelling vanaf €35 of hoger kosteloos aan huis. Mocht je nou niet aan dit bedrag komen, geen probleem. Zie dan hieronder een overzicht van de verzendkosten:

  • Brievenbuspakket €2,50
  • Standaard pakket € 4,95

Ja, je kunt natuurlijk voor kiezen om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen als dat je beter uitkomt. Op je werkadres of een PostNL servicepunt, het kan allemaal! Houd er wel rekening mee dat bestellingen niet op een postbusadres geleverd kunnen worden.

Wij streven ernaar jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Je kunt er rekening mee houden dat wij jouw bestelling binnen 3 werkdagen leveren. Echter worden de meeste gevallen binnen 1 tot 2 werkdagen geleverd. Ben je nou niet thuis, dan wordt het pakket bij de buren afgegeven. Wij kunnen ons inbeelden dat je niet kan wachten tot je het pakket in huis hebt, dus kan je via de Track & Trace code jouw pakket tot op de voet volgen.

OnsMagazijn.nl maakt het je graag zo gemakkelijk mogelijk. Daarom hebben wij gekozen voor meerdere opties omtrent jouw pakket in ontvangst nemen. Ten eerste kun je ervoor kiezen jouw bestelling in een van onze winkels af te halen. De verzending is dan gratis. Zo bespaar je wat centjes en help je het milieu ook nog eens. Voor de openingstijden van de winkels bij jou in de buurt klik je op Vind jouw winkel in het menu. Ten tweede kun je er ook voor kiezen jouw bestelling op te halen bij een PostNL servicepunt, bij jou thuis of op een ander gegeven adres. Genoeg keus!

Klantenservice


Wij zijn goed bereikbaar. Via de klantenservice (0252-349954) kun je contact met ons opnemen. Heb je nou een dringende vraag buiten werktijden, stuur dan een mail naar klantenservice@onsmagazijn.nl. Dan beantwoorden wij jouw mail zo snel mogelijk.

Wat jammer dat je niet tevreden bent over een product of onze service. Graag horen wij het als je ontevreden bent, zodat wij iets kunnen doen met je feedback. Als je een klacht wilt melden over onze producten of dienstverlening, neem dan contact op met een van onze aangesloten winkels of stuur een mail naar klantenservice@onsmagazijn.nl. We zullen de klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen. Binnen uiterlijk 14 dagen ontvang je een inhoudelijk bericht over de afhandeling van je klacht. Bent je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kunt je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)."Ook kun je als consument een klacht/geschil indienen bij het Europese online geschillenplatform (ODR), zie http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Kiyoh vindt het belangrijk dat reviews betrouwbaar zijn. Echte beoordelingen en verhalen, geschreven door klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan bij jou in de webshop. Ons reviewsysteem nodigt klanten actief om een beoordeling achter te laten. Om de betrouwbaarheid van reviews te controleren en garanderen hebben we in ons systeem barrières ingebouwd die ervoor moeten zorgen dat de gegeven beoordelingen afkomstig zijn van echte klanten.

Benieuwd hoe Kiyoh ervoor zorgt dat reviews betrouwbaar zijn? Lees hier het reviewbeleid van Kiyoh

Hoe werkt het?

Het is van enorm belang om lokale ondernemers te steunen. Maar hoe werkt het? Net als bij jouw lokale winkelier in de winkel kun je op je gemak door het aanbod heen lopen en je keuze maken. Zodra je klaar bent om af te rekenen ga je naar je winkelwagen en controleer je de gekozen producten. Vervolgens vul je je gegevens in en kun je voor twee bezorgopties kiezen: 

Thuisbezorgd (gratis vanaf €35,-)